ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (60)

Μπορεί πολύς λόγος να γίνεται για τις φωτογραφικές δυνατότητες των νέων μοντέλων smartphones και ειδικά εκείνων που ανταγωνίζονται στο premium κομμάτι της αγοράς, ωστόσο όπως καταδεικνύει πρόσφατη έρευνα της βρετανικής YouGov τα χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις της κάμερας δεν βρίσκονται πλέον μέσα στις βασικές προτεραιότητες των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ο μεγαλύτερος χρόνος απόδοσης της μπαταρίας μετά από κάθε φόρτιση είναι με μεγάλη διαφορά το πρώτο που κοιτάνε όσοι σκοπεύουν να αγοράσουν ένα νέο smartphone. Οι άντρες (ένας στους δύο) φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη συμπεριφορά της μπαταρίας από ότι οι γυναίκες (42%). Ακολουθεί η ανθεκτικότητα της οθόνης (21% μεταξύ των γυναικών και 20% στους άνδρες), καθώς η θραύση της είναι ίσως η συνηθέστερη ζημιά, από τη στιγμή που πρόκειται για συσκευές τις οποίες έχουμε όλη την ημέρα στα χέρια μας και οι πιθανότητες πτώσεις αυξάνονται όσο μεγαλώνει το μέγεθός τους.
Τρίτο χαρακτηριστικό που λειτουργεί ως κριτήριο επιλογής είναι η αντοχή στην επαφή με το νερό. Και πάλι αυτό φαίνεται να προκύπτει από την εμπειρία χρήσης, αφού η δεύτερη πιο πιθανή αιτία καταστροφής ενός κινητού τηλεφώνου είναι η πτώση σε νερό –κυκλοφορεί ως ανέκδοτο, αλλά είναι αλήθεια πως η λεκάνη της τουαλέτας έχει «φάει» πολλά smartphones. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό στο οποίο δίνουν μεγαλύτερη προσοχή οι γυναίκες (18%) και λιγότερο οι άνδρες (13%).
Στην τέταρτη θέση βρίσκουμε τις επιδόσεις της κάμερας. Μόλις ένας στους δέκα καταναλωτές (ανεξαρτήτως φύλου) λέει ότι διαλέγει smartphone βάσει των χαρακτηριστικών που έχει ο φωτογραφικός φακός. Φαίνεται ότι η εποχή του ανταγωνισμού των MegaPixels έχει παρέλθει, ίσως γιατί οι περισσότεροι πιστεύουν ότι σε γενικές γραμμές η φωτογραφική απόδοση των περισσότερων smartphones καλύπτει τις ανάγκες τους.
Μεταξύ των πέντε κύριων χαρακτηριστικών επιλογής είναι τέλος και η ευκολία ασύρματης διασύνδεσης με άλλες συσκευές –αν και το Bluetooth είναι κοινό σημείο αναφοράς για όλους τους κατασκευαστές.
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ αποκάλυψε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού το εσωτερικό του κέντρου δεδομένων στην παγωμένη Σουηδία - Κυριαρχούν το γκρι και η "σοβαρότητα" στο βλέμμα των υπαλλήλων

Λίγες ημέρες μετά τις δημόσιες δηλώσεις του Mr. Facebook ότι θέλει να θεραπεύσει κάθε ασθένεια στον κόσμο, τώρα ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ θέλησε να δείξει στο ευρύ κοινό μερικές από τις τεχνικές προκλήσεις - επιτεύγματα που έχει στη διάθεσή του για να επιτύχει πολλά.... σπουδαία πράγματα!

Ο 32χρονος Αμερικανός προγραμματιστής, επιχειρηματίας και δισεκατομμυριούχος δημοσίευσε στο Facebook ένα λεύκωμα φωτογραφιών που αποκαλύπτουν το "μαγικό" εσωτερικό του κέντρου δεδομένων της εταιρείας στη Σουηδία.

Ο ίδιος εξηγεί γιατί επιλέχθηκε η πόλη Lulea στο νοτιότερο μέρος της Σουηδίας και δείχνει πώς η εταιρεία χρησιμοποιεί τον αέρα της Αρκτικής για να κρατά σταθερή τη θερμοκρασία στους δεκάδες χιλιάδες servers που διαθέτει το Facebook.

“Το χειμώνα, όταν η θερμοκρασία “βουτά” στους -30 βαθμούς, η κατάσταση αντιστρέφεται και η θερμότητα από τους διακομιστές ζεσταίνει τα κτίρια”, αναφέρει .

Σύμφωνα με τον Ζούκερμπεργκ το κέντρο δεδομένων έχει μέγεθος όσο περίπου έξι αμερικανικά γήπεδα ποδοσφαίρου και χρησιμοποιεί σχεδόν 40% λιγότερη ενέργεια από τα παραδοσιακά data centers.

Εμφανώς υπερήφανος για αυτό το τεχνολογικό δημιούργημα ο Mr Facebook επέλεξε να δείξει μέσα από τις φωτογραφίες ένα μέρος των κτιριακών εγκαταστάσεων και του εργατικού δυναμικού, ενώ υποσχέθηκε ότι θα ακολουθήσουν και άλλες μέσα στους επόμενους μήνες.

Κοιτώντας προσεκτικά ωστόσο τις φωτογραφίες αυτές, μένει κανείς με την εντύπωση μίας ψυχρής, άγριας και χωρίς χρώμα πλευράς του Facebook, που δεν θυμίζει σε τίποτα τα πολύχρωμα και γεμάτα ζωή γραφεία στην Καλιφόρνια.

Ο αγέλαστος μηχανικός, η υπεύθυνη ασφαλείας αλλά και οι υπόλοιποι τεχνικοί που επιλέχθηκαν να ποζάρουν στο φακό, θέλουν ίσως να δείξουν στους χρήστες του διασημότερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης ότι τα δεδομένα τους είναι ασφαλή στα χέρια τους.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα πραγματικά εντυπωσιακό και επιβλητικό κέντρο δεδομένων, που όπως παραδέχεται και ο ίδιος ο Μάρκ Ζάκερμπεργκ μοιάζει πολύ με σκηνές από “sci fi” ταινία.

Πηγή:protothema.gr
Την καθυστέρηση της επανακυκλοφορίας του κινητού της τηλεφώνου Galaxy Note 7 ανακοίνωσε πρόσφατα η Samsung, καθώς χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αντιμετωπίσει την παγκόσμια ανάκληση της συσκευής.

Η Νοτιοκορεάτικη εταιρεία αναγκάστηκε να προβεί στην ανάκληση 2.5 εκατομμυρίων συσκευών παγκοσμίως, εξαιτίας υπερθέρμανσης της μπαταρίας του κινητού.

Νωρίτερα αυτό τον μήνα είχαν έρθει στο φως της δημοσιότητας δεκάδες αναφορές από κατόχους του συγκεκριμένου μοντέλου ότι αυτό είχε αναφλεγεί.

Το Galaxy Note 7 ήταν προγραμματισμένο να επιστρέψει στα ράφια των καταστημάτων στις 28 Σεπτεμβρίου, ωστόσο σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού ειδησεογραφικού δικτύου BBC αυτό πρόκειται τελικά να συμβεί την 1η Οκτωβρίου το νωρίτερο.

Στις 2 Σεπτεμβρίου η Samsung είχε ανακοινώσει τη διακοπή της διάθεσης της συσκευής και είχε προσφερθεί να αντικαταστήσει τα κινητά τηλέφωνα που είχαν ήδη πωληθεί. Στην ανακοίνωσή της, επίσης, η εταιρεία προέτρεπε τους κατόχους του Galaxy Note 7 να σταματήσουν να το χρησιμοποιούν.

Η παγκόσμια ανάκληση αφορούσε 10 αγορές.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, οι επόμενες αγορές στις οποίες αναμένεται να γίνει διαθέσιμο το κινητό τον Οκτώβριο είναι η Αυστραλία και η Σιγκαπούρη.
Το Facebook ανακοινώνει τη συνεργασία του με τους Οργανισμούς «To Χαμόγελο του Παιδιού», «The Jed Foundation» και «The Clinton Foundation», τρεις μη κερδοσκοπικούς Οργανισμούς που εργάζονται με σκοπό την προώθηση της συναισθηματικής υγείας, για τη δημιουργία της πρωτοβουλίας «Βοήθησε έναν φίλο που έχει ανάγκη». Ο νέος αυτός οδηγός για νέους έχει στόχο να βοηθήσει στον εντοπισμό πιθανών προειδοποιητικών σημάτων στο διαδίκτυο, τα οποία υποδηλώνουν ότι κάποιος φίλος τους βρίσκεται σε συναισθηματική αστάθεια και χρειάζεται βοήθεια, ενώ προσφέρει παράλληλα συμβουλές για τη διαχείριση κάθε περίπτωσης.


Κάθε χρόνο περισσότεροι από 800.000 άνθρωποι αυτοκτονούν, που αντιστοιχεί σε ένα άτομο κάθε 40 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τη Διεθνή Εταιρεία για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας. Δυστυχώς είναι η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου μεταξύ της ηλικιακής ομάδας 15-29 ετών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Και ενώ ο Σεπτέμβρης είναι αφιερωμένος στην πρόληψη της αυτοκτονίας, είναι επίσης η εποχή του χρόνου που πολλοί νέοι άνθρωποι εισέρχονται στα πανεπιστήμια, τα κολέγια και τα σχολεία. Η κίνηση αυτή αποτελεί μεγάλο ορόσημο, παράλληλα όμως η διαχείριση νέων ακαδημαϊκών πιέσεων, η συνάντηση με νέους ανθρώπους και η μετακίνηση μακριά από το σπίτι για πρώτη φορά, μπορεί να προκαλέσει πίεση.

Το Facebook προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες του, να μπορούν να αναφέρουν το περιεχόμενο αυτοκτονικής φύσης μιας δημοσίευσης κάνοντας κλικ στην επάνω δεξιά γωνία πατώντας “Report Post” και ακολουθώντας τις οδηγίες. Η ομάδα του Facebook ελέγχει προσωπικά αυτές τις αναφορές 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, και παρέχει στα άτομα που έχουν ανάγκη τα απαραίτητα εφόδια στην μητρική τους γλώσσα, μέσω ενός από τους 33 παγκόσμιους εταίρους του στην πρόληψη των αυτοκτονιών μεταξύ των οποίων και «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την πρόληψη των αυτοκτονιών στο Facebook, μπορείτε να επισκεφθείτε το κέντρο βοήθειας: https://www.facebook.com/help/suicideprevention

Η κα Julie de Bailliencourt, EMEA Safety Policy Manager του Facebook σημείωσε:

“Μελέτες έχουν δείξει ότι το να είναι κανείς συνδεδεμένος με άλλους είναι ζωτικής σημασίας για τα άτομα που ενδέχεται να διατρέχουν κίνδυνο αυτοκτονίας –η προσέγγιση και η προσφορά υποστήριξης μπορεί να αποτελέσει μια σωτήρια πράξη. Δημιουργήσαμε το “Βοήθησε έναν Φίλο που έχει Ανάγκη”, γιατί θέλουμε να βεβαιωθούμε πως οι φίλοι και η οικογένεια έχουν τα κατάλληλα εφόδια για να βοηθήσουν στον εντοπισμό ενός ατόμου σε συναισθηματική αστάθεια, καθώς επίσης πως γνωρίζουν ποια μέτρα θα πρέπει να λάβουν, ιδιαίτερα σε ακραίες περιπτώσεις που η ζωή κάποιου μπορεί να βρίσκεται σε κίνδυνο.”

Ο κ. Κώστας Γιαννόπουλος, Πρόεδρος του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», τόνισε:

“Είναι μεγάλη τιμή για τον οργανισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” η συνεργασία με το Facebook για τη δημιουργία της πρωτοβουλίας “Βοήθησε έναν φίλο που έχει ανάγκη”. “Το Χαμόγελο του Παιδιού” με το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό του βρίσκεται καθημερινά δίπλα στα παιδιά και στους εφήβους, πραγματοποιώντας διαδραστικές παρεμβάσεις πρόληψης κι ευαισθητοποίησης για θέματα που τους απασχολούν στα σχολεία όλης της χώρας όσο και μέσω της “Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής SOS 1056” όπου τα παιδιά και οι έφηβοι καλούν για οποιοδήποτε πρόβλημα τους απασχολεί. Σήμερα, το διαδίκτυο αποτελεί το βασικότερο μέσο επικοινωνίας των νέων μεταξύ τους και “Το Χαμόγελο του Παιδιού” βρίσκεται και διαδικτυακά δίπλα στα παιδιά μέσα από τη σελίδα του στο facebook όπου ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί απαντούν στα ερωτήματά τους. Η ένωση των δυνάμεών μας με το Facebook θα ενισχύσει την υποστήριξή μας στα παιδιά και τους εφήβους που βρίσκονται σε ανάγκη και χρειάζονται την στήριξή μας”

Ο οδηγός είναι διαθέσιμος στη σελίδα Facebook του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Επίσης, θα υποστηριχθεί από μία αποκλειστική καμπάνια στο Facebook, ώστε να ενισχύσει τη θέαση στους νέους ανθρώπους.

Για να κατεβάσετε κάποιο αντίγραφο του οδηγού, μπορείτε να επισκεφτείτε:
https://fbnewsroomus.files.wordpress.com/2016/09/hafin-final-gr.pdf
Περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook κάθε μέρα και γνωρίζουν κάθε ρύθμιση και λειτουργία του ή τουλάχιστον έτσι θέλουν να πιστεύουν.
Στην πραγματικότητα, όμως, υπάρχουν δεκάδες εφαρμογές, ρυθμίσεις και επιλογές που δεν γνωρίζουμε.


Πως να απενεργοποιήσεις την ένδειξη "διαβάστηκε";
Μπορεί να μην είναι δυνατό να απενεργοποιήσεις την ένδειξη "διαβάστηκε", που εμφανίζεται όταν διαβάζεις μια συνομιλία ή όταν ο συνομιλητής διαβάσει κάποιο δικό σου μήνυμα, όταν είσαι συνδεδεμένος στην εφαρμογή, ωστόσο υπάρχει τρόπος.
Για να καταφέρεις, λοιπόν, να απενεργοποιήσεις τη συγκεκριμένη ένδειξη θα πρέπει να κατεβάσεις μια άλλη εφαρμογή, την "Crossrider chat Undetected", την οποία μπορείς να χρησιμοποιείς σε όλες της μηχανές αναζήτησης, αλλά δουλεύει μόνο για τον υπολογιστή σου, όχι για το κινητό.
Πως μπορείς να αφαιρέσεις την ένδειξη που δείχνει την τελευταία στιγμή που ήσουν ενεργός;
Συνήθως, η ένδειξη με την ώρα που ήσουν την τελευταία φορά ενεργός στο Facebook σχετίζεται με το Messenger, επομένως για να την απενεργοποιήσεις θα χρειαστεί να το διαγράψεις και να μπαίνεις στην εφαρμογή από κάποια μηχανή αναζήτησης.
Ποιος μπορεί να βλέπει και τι;
Για να καθορίσεις το ποιος μπορεί να βλέπει όσα ανεβάζεις στο προφίλ σου ή όσα εσύ επιθυμείς να βλέπει θα πρέπει να ρυθμίσεις την ασφάλεια του προφίλ σου.
Επομένως, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να ρυθμίσεις τον έλεγχο απορρήτου. Πατώντας, λοιπόν, την επιλογή "Ποιοι μπορούν να δουν το περιεχόμενό μου;" εμφανίζεται μια υποκατηγορία που δείχνει τι βλέπουν οι άλλοι στο Χρονολόγιό σου.
Πως να μοιραστείς ένα ποστ χωρίς να το δουν όλοι οι φίλοι σου;
Όταν θέλεις να κάνεις ένα ποστ, συνήθως, βλέπεις κάτω δεξιά την ένδειξη "Φίλοι", πράγμα που σημαίνει πως μπορούν να το δουν όλοι οι φίλοι σου. Σε περίπτωση, όμως, που δεν θες να μοιραστείς το ποστ σου με όλους μπορείς να πατήσεις πάνω στην επιλογή και στη συνέχεια να πατήσεις το "Περισσότερες επιλογές", που θα σε οδηγήσουν στην "Προσαρμογή". Πατώντας την επιλογή "Προσαρμογή" μπορείς να καθορίσεις ποιος θα μπορεί να δει το ποστ σου.
(ΠΗΓΗ: Businessinsider)
Τα €15.6 δισ. που ξόδεψε πέρυσι η “μαμά” Nokia για την εξαγορά της Alcatel-Lucent φαίνεται ότι αρχίζουν να πιάνουν τόπο, καθώς η φινλανδική εταιρεία ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει την πρώτη επίδειξη της δικής της τεχνολογίας μεταφοράς δεδομένων μέσω οπτικών ινών που είναι 1000 φορές ταχύτερη από το Google Fiber!


Η νέα τεχνολογία έχει αναπτυχθεί με τη συνεργασία των Nokia Bell Labs (προέκυψε από την εξαγορά της Alcatel-Lucent), Technical University of Munich και Telekom Innovation Laboratories, με τους ερευνητές να υπόσχονται ταχύτητα 1000Gbps (1Tbps) σε πραγματικό δίκτυο οπτικών ινών και όχι σε απομονωμένο περιβάλλον εργαστηρίου. Αρκετοί ίσως θα θυμάστε ένα παρόμοιο επίτευγμα των BT (British Telecom) και Alcatel-Lucent (πριν εξαγοραστεί από τη Nokia), όταν το 2014 κατάφεραν να μεταφέρουν δεδομένα μέσα από δίκτυο οπτικών ινών.

Αυτό που δεν μας λένε, όμως, είναι πότε θα δούμε μια τέτοια τεχνολογία να χρησιμοποιείται, αν όχι από απλούς χρήστες, τουλάχιστον στον επαγγελματικό κλάδο.
Δεν είναι μυστικό ότι η πορεία του Twitter έχει παραμείνει στάσιμη, αν όχι καθοδική, τους τελευταίους μήνες και ούτε είναι η πρώτη φορά που ακούμε για πιθανή εξαγορά του από κάποιον τεχνολογικό κολοσσό. Ωστόσο, αυτή τη φορά οι πιέσεις είναι σημαντικά πιο έντονες λόγω της σημαντικής πτώσης στα κέρδη και ήδη κατονομάζονται οι πρώτοι ενδιαφερόμενοι.


Σύμφωνα με το CNBC, οι Google, Microsoft, Verizon, Salesforce και άλλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις για το ενδεχόμενο εξαγοράς του Twitter, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει κατατεθεί κάποια επίσημη πρόταση. Παρόλα αυτά, και μόνο το άκουσμα αυτής της είδησης έχει οδηγήσει τη μετοχή του Twitter σε άνοδο μεγαλύτερη του 20%!

Βλέπουμε, λοιπόν, μεγάλα ονόματα να μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι και σίγουρα θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον οι εξελίξεις τις επόμενες εβδομάδες. Ειδικά για τη Google, θα ήταν μια καλή ευκαιρία να βελτιώσει την θέση της στον χώρο των κοινωνικών δικτύων, αφού το Google+ δεν τράβηξε.


www.techgear.gr
Το κόστος κατασκευής του iPhone 7 αποδεικνύεται ότι είναι υψηλότερο από εκείνο που είχαν τα προηγούμενα μοντέλα smartphones της Apple.

Σύμφωνα με την IHS Markit, η οποία έκανε το καθιερωμένο teardown του iPhone 7, το νέο δημιούργημα της Apple βρέθηκε ότι κοστίζει 224,80 δολάρια για το βασικό μοντέλο συμπεριλαμβανόμενου και του κόστους εργασίας. Τα υλικά μόνα τους υπολογίζεται ότι κοστίζουν 219,80 δολάρια για κάθε iPhone 7. Αναλυτικότερα, όπως αναφέρει το Phone Arena, για το iPhone 7, η οθόνη κοστίζει 37 δολάρια, η μπαταρία 4 δολάρια, οι κάμερες 26 δολάρια, η μητρική πλακέτα 74 δολάρια, τα ηχεία 11.5 δολάρια, το πλαίσιο 22 δολάρια και τα υπόλοιπα μέρη έχουν κόστος 117.5 δολαρίων.

Το κόστος αυξάνεται για τα υπόλοιπα μοντέλα του iPhone 7, καθώς και για το iPhone 7 Plus. Σε καμία περίπτωση όμως, το κόστος κατασκευής δεν μπορεί να φτάσει την τιμή των 649 δολαρίων που πωλείται το βασικό μοντέλο του iPhone 7 στις ΗΠΑ. Μέσα από την παραπάνω ανάλυση γίνεται εμφανές ότι κάθε συσκευή iPhone 7 που πωλείται στις ΗΠΑ αποφέρει στην Apple κέρδος 424 δολαρίων, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο.

Για συγκριτικούς σκοπούς αρκεί να αναφερθεί ότι η κατασκευή του iPhone 6S κόστιζε 187.91 δολάρια στην Apple, ενώ το iPhone 4S του 2011 είχε χαμηλότερο κόστος κατασκευής σε ποσοστό 30%. Το iPhone 7 μπορεί να είναι το πιο ακριβό σε κόστος κατασκευής μέχρι σήμερα, αλλά τα κέρδη της Apple από αυτό παραμένουν υψηλά.
Οι ειδικοί της Kaspersky Lab ανακάλυψαν μία νέα κακόβουλη εφαρμογή στο Google Play store με την ονομασία «Οδηγός για Pokemon Go», η οποία είναι σε θέση να υφαρπάξει δικαιώματα για root access σε Android smartphone

Πάνω από 500.000 χρήστες έχουν κατεβάσει την κακόβουλη εφαρμογή που είναι μεταμφιεσμένη στο «Pokemon Go» και μπορεί και παίρνει τον έλεγχο Android τηλεφώνων

Οι ειδικοί της Kaspersky Lab ανακάλυψαν μία νέα κακόβουλη εφαρμογή στο Google Play store με την ονομασία «Οδηγός για Pokemon Go», η οποία είναι σε θέση να υφαρπάξει δικαιώματα για root access σε Android smartphone, χρησιμοποιώντας τα για την εγκατάσταση ή την απεγκατάσταση εφαρμογών και την προβολή αυτόκλητων διαφημίσεων. Η εφαρμογή έχει «κατέβει» περισσότερες από 500.000 φορές, με τουλάχιστον 6.000 επιτυχημένες «μολύνσεις». Η Kaspersky Lab έχει αναφέρει το Trojan στη Google και η εφαρμογή έχει αφαιρεθεί από το Google Play.

Το παγκόσμιο φαινόμενο Pokemon Go έχει οδηγήσει σε έναν αυξανόμενο αριθμό σχετικών εφαρμογών και, αναπόφευκτα, αυξημένο ενδιαφέρον από την κοινότητα του ψηφιακού εγκλήματος. Η ανάλυση της Kaspersky Lab στο Trojan «Οδηγός για Pokemon Go» οδήγησε στην ανακάλυψη κακόβουλου κώδικα, ο οποίος έκανε λήψη κακόβουλου λογισμικού για rooting, διασφαλίζοντας την πρόσβαση στον πυρήνα του λειτουργικού συστήματος Android, με σκοπό την εγκατάσταση και την αφαίρεση εφαρμογών, καθώς και την εμφάνιση διαφημίσεων.

Το Trojan περιλαμβάνει κάποιες ενδιαφέρουσες λειτουργίες που το βοηθούν να παρακάμπτει την ανίχνευση. Για παράδειγμα, δε γίνεται εκκίνησή του κατά τη στιγμή που το θύμα θα ενεργοποιήσει την εφαρμογή. Αντ’ αυτού, περιμένει ο χρήστης να εγκαταστήσει ή να απεγκαταστήσει μια άλλη εφαρμογή, και στη συνέχεια ελέγχει για να δει αν η εφαρμογή αυτή τρέχει σε μια πραγματική συσκευή ή σε μια εικονική μηχανή. Αν πρόκειται για συσκευή, το Trojan περιμένει δύο ώρες επιπλέον πριν από την έναρξη της κακόβουλης δραστηριότητάς του. Ακόμα και τότε, η «μόλυνση» δεν είναι εγγυημένη. Έπειτα από τη σύνδεση του Trojan με τον command server του και το «ανέβασμα» λεπτομερειών της «μολυσμένης» συσκευής, συμπεριλαμβανομένης της χώρας, της γλώσσας, του μοντέλου της συσκευής και της έκδοσης του λειτουργικού συστήματος, το Trojan θα περιμένει μια απόκριση. Μόνο όταν λάβει αυτή την απόκριση θα προχωρήσει σε περαιτέρω αιτήματα και τη λήψη, εγκατάσταση και εφαρμογή πρόσθετων κακόβουλων λειτουργιών.

Αυτή η προσέγγιση σημαίνει ότι ο control server μπορεί να εμποδίσει την επίθεση αν το επιθυμεί, παρακάμπτοντας τους χρήστες που δεν θέλει να στοχεύσει, ή εκείνους που υποψιάζεται ότι είναι sandbox ή εικονικές μηχανές, για παράδειγμα. Αυτό παρέχει ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας για το κακόβουλο λογισμικό.

Μόλις τα δικαιώματα για rooting ενεργοποιηθούν, το Trojan θα εγκαταστήσει τις λειτουργίες του σε φακέλους συστήματος της συσκευής, εγκαθιστώντας και απεγκαθιστώντας σιωπηλά άλλες εφαρμογές καθώς και προβάλλοντας spam διαφημίσεις στο χρήστη.

H ανάλυση της Kaspersky Lab δείχνει ότι τουλάχιστον μία άλλη εκδοχή της κακόβουλης εφαρμογής Pokemon Guide ήταν διαθέσιμη μέσω του Google Play τον Ιούλιο του 2016. Επιπλέον, οι ερευνητές έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον άλλες εννέα εφαρμογές που έχουν «μολυνθεί» με το ίδιο Trojan και είναι διαθέσιμες στο Google Play Store σε διαφορετικές χρονικές στιγμές από τον Δεκέμβριο του 2015.

Τα δεδομένα της Kaspersky Lab δείχνουν ότι έχουν υπάρξει πάνω από 6.000 επιτυχημένες «μολύνσεις» μέχρι σήμερα, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, της Ινδίας και της Ινδονησίας. Ωστόσο, δεδομένου ότι η εφαρμογή είναι προσανατολισμένη προς αγγλόφωνους χρήστες, οι άνθρωποι στις αντίστοιχες γεωγραφικές περιοχές, και πολλές άλλες, είναι επίσης πολύ πιθανό να έχουν πληγεί.

«Στον ηλεκτρονικό κόσμο, όπου και αν πάνε οι καταναλωτές, οι ψηφιακοί εγκληματίες θα τρέξουν να τους ακολουθήσουν. Το Pokemon Go δεν αποτελεί εξαίρεση. Τα θύματα αυτού του Trojan μπορεί, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, να μην παρατηρήσουν καν την αύξηση των ενοχλητικών διαφημίσεων και αυτών που διασπούν την προσοχή, αλλά οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της «μόλυνσης» θα μπορούσαν να είναι πολύ πιο επιβλαβείς. Αν έχετε πέσει θύμα, τότε κάποιος άλλος έχει εισέλθει στο εσωτερικό του τηλεφώνου σας και έχει τον έλεγχο του λειτουργικού του συστήματος και του οτιδήποτε κάνετε και αποθηκεύετε σε αυτό. Ακόμα κι αν η εφαρμογή έχει πλέον αφαιρεθεί από το app store, υπάρχουν σχεδόν μισό εκατομμύριο άνθρωποι εκεί έξω ευάλωτοι σε «μολύνσεις», και ελπίζουμε ότι αυτή η ανακοίνωση θα τους προειδοποιήσει ώστε να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα », δήλωσε ο Roman Unuchek, Senior Malware Analyst της Kaspersky Lab.

Τα άτομα που ανησυχούν ότι μπορεί να έρθουν σε επαφή με το Trojan θα πρέπει να εγκαταστήσουν μια αξιόπιστη λύση ασφάλειας, όπως είναι το Kaspersky Internet Security for Android στη συσκευή τους. Αν η σάρωση ασφάλειας δείξει ότι έχουν ήδη «μολυνθεί», ο καλύτερος τρόπος για να αφαιρέσουν το κακόβουλο λογισμικό για rooting είναι να δημιουργήσουν αντίγραφα ασφάλειας όλων των δεδομένων και να επαναφέρουν τη συσκευή στις εργοστασιακές ρυθμίσεις. Επιπλέον, καλό θα είναι οι χρήστες να ελέγχουν πάντα ότι οι εφαρμογές έχουν δημιουργηθεί από έναν αξιόπιστο προγραμματιστή, να διατηρούν το λειτουργικό σύστημα και τις εφαρμογές τους ενημερωμένα, και να μην «κατεβάζουν» κάτι που μοιάζει ύποπτο ή του οποίου η προέλευση δεν μπορεί να πιστοποιηθεί.


Πηγή:protothema.gr
«Τα chatbots είναι οι εφαρμογές του μέλλοντος», υποστηρίζουν τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Σάτια Ναντέλα, όσο και ο Ντέιβιντ Μάρκους, διευθυντής στον τομέα προϊόντων ανταλλαγής μηνυμάτων του Facebook.

Τα chatbots είναι προγράμματα με τα οποία ένας χρήστης μπορεί να «κουβεντιάσει», αφού έχουν δημιουργηθεί ούτως ώστε να δίνουν αυτόματες απαντήσεις πάντα σε συνάρτηση με τον διάλογο που διεξάγεται, όπως παραδείγματος χάριν σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.

Τόσο ο Ναντέλα όσο και ο Μάρκους βλέπουν τα chatbots ως μια σημαντική νέα «διεπαφή» μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian επικαλούμενη σχετικές δηλώσεις τους. Και οι δύο εταιρείες έχουν διαθέσει εργαλεία προκειμένου να βοηθήσουν τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν αυτά τα bots. Μεταξύ του διαστήματος Απριλίου και Σεπτεμβρίου, τουλάχιστον 30.000 από τα συγκεκριμένα προγράμματα είχαν αναπτυχθεί μόνο για το Messenger του Facebook.

Μιλώντας ο χρήστης με τα chatbots είναι σαν να ανταλλάσσει μηνύματα με κάποιον φίλο, εφόσον αυτός τα έχει προσθέσει στις επαφές του. Πολλά από αυτά έχουν δημιουργηθεί με βάση διάφορες κατηγορίες, όπως ψυχαγωγία, gaming, επιχειρήσεις, lifestyle.

Τα chatbots θα μπορούσαν να είναι το λογικό επόμενο βήμα, ιδιαίτερα σε εταιρείες που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά μέσα για την εξυπηρέτηση των πελατών, όπως email και άμεση ανταλλαγή μηνυμάτων. Διαθέτοντας τεχνολογία «εκμάθησης», τα προγράμματα αυτά θα έχουν τη δυνατότητα να «θυμούνται» παλαιότερες συνομιλίες και να μαθαίνουν από καινούργιες, δημιουργώντας, με τον χρόνο, μια βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα μπορούν να ανταποκρίνονται σε μια μεγαλύτερη γκάμα ερωτήσεων και αποριών.

Ωστόσο, κι ενώ οι άνθρωποι που αναπτύσσουν αυτή τη νέα τεχνολογία επισημαίνουν τα θετικά στοιχεία αυτής, εγείρονται δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, το ζήτημα του απορρήτου, αφού θα γίνεται συλλογή, ανάλυση και χρήση όλων αυτών των δεδομένων.

Και δεύτερον, ο αντίκτυπος που θα έχει στους ανθρώπους που εργάζονται σε κέντρα εξυπηρέτησης πελατών σε εκατομμύρια εταιρείες. Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι ακόμα κι αν το προσωπικό αντικατασταθεί από chatbots, ο ανθρώπινος παράγοντας θα είναι πάντα απαραίτητος. Ωστόσο, αυτό το θέμα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συζήτησης σχετικά με το πώς ένα πρόγραμμα μπορεί να εκτοπίσει τους εργαζομένους του 21ου αιώνα.

Facebook